Tábor 2023 -Šerlišský Mlýn

10.07.2023

STŘEDA 19.7.2023
Probudili jsme se do slunečného rána a hned dopoledne jsme potrápili svoje myšlení. Museli jsme doplnit do křížovky správné odpovědi o Titanicu. Informace jsme získali v lese, kde na stromech byly papíry s indiciemi. Zbytek času do oběda jsme měli oddílovou činnost. Nejmladší oddíl hrál Cvrnkanou, další oddíly byly v lese.
K obědu jsme měli rajskou omáčku s masovými kuličkami. Po odpoledním klidu jsme se vydali do lesa na borůvky, abychom nasbírali na borůvkové knedlíky. Další část odpoledne jsme strávili v lese na bojovce. Z dětí se stali indiáni, kteří potřebovali získat suroviny pro stavbu svých vesnic. Získané suroviny proměnili v domečky, které zbytek odpoledne stříhali, lepili a tvořili své vesnice.
K večeři jsme měli hranolky s kuřecím plátkem. Po večeři jsme se zkrášlili a vyrazili na pravou nefalšovanou diskotéku. Celá společenka burácela tancem a zpěvem.

ÚTERÝ 18.7.2023
Dopoledni počasí vybízelo k tomu, abychom vyběhli ven a strávili ho společně v oddílech. Některý oddíl vyrazil do lesa, jiný se zase bavil na hřišti. Po dopolední svačince nás čekala další část celotáborové hry, tentokrát James Bond. Týmy musely zjistit různé tajné informace a zároveň se držet v utajení.
K obědu jsme měli skvělé knedlo, vepřo, zelo. Chvíli jsme nechali vytrávit svým bříškům, sbalili batohy, nasadili boty a vyrazili na výlet do BeverlyHills – do Deštného v Orlických horách. Cesta dolů ubíhala rychle, a tak jsme se nenadáli a byli v Ateliéru zvonaře a hrnčířky, kde jsme si nakoupili různé suvenýry. Dalším naším cílem byl místní obchod a nanuky. Cesta zpět byla náročnější.  Udělali jsme pár kroků a už se spoustě dětí nechtělo jít dál.   Když jsme dorazili zpět na náš hotel, chvíli jsme si odpočinuli a šli k našemu improvizovanému táboráku. Z důvodu špatných klimatických podmínek je zakázáno pálit ohně, a tak jsme si dali do ohniště pár svíček. Buřty nám opekli v kuchyni v troubě.  Zazpívali jsme si pár písniček a přesunuli se do společenské místnosti do táborového kina.

PONDĚLÍ 17.7.2023

První den nového a zároveň posledního týdne jsme nemohli začít jinak než rozcvičkou, na kterou nám počasí přálo, bohužel hned po snídani začalo pršet, a tak se náš dopolední program přesunul dovnitř. Nejdříve nás čekali oddílové hry a po svačině kroužky, kterých se zhostili praktikanti – výběr byl široký, například deskové hry, povídací kroužek či oblíbené origami. K obědu jsme měli čočkovou polévku a pro změnu sladký oběd, kterým byly těstoviny s mákem.

Po odpoledním klidu nás čekala bojová hra pod názvem Na západní frontě klid, která představovala boj o vlajky. Této hry se zúčastnili i vedoucí a praktikanti. A dali nám značně zabrat. Po zasloužené odpolední svačině jsme měli odpočinkovou hru Harry Potter. Hra spočívala v zapamatování si co nejvíce postav právě z Harryho Pottera. Po večeři, ke které jsme měli kuře s bramborem jsme si přinesli své peřinky do společenské místnosti a odpočívali u filmu Asterix a Obelix, poté jsme se osprchovali přenesli své peřinky zpátky do postýlek a spokojeně usínali.

NEDĚLE 16.7.2023

Ráno jsme se probudili do nevlídného rána, mlha a mokro bylo všude kolem nás a tím, že v neděli nejsou ranní rozcvičky, tak nám to zas tak moc nevadilo. Dopoledne jsme se věnovali nácviku na večerní program. Každý táborník si vylosoval nějakou známou pohádkovou postavu a společně v týmu museli secvičit pohádkový příběh. Takže se na jedné scéně sešel Pat s Harrym Potterem nebo třeba Šmoula a Obelix. K obědu jsme měli vývar s těstovinami a svíčkovou s knedlíkem.
Po poledním klidu jsme vyrazili do okolí tábora, trochu se provětrat a poznat zdejší okolí. Prozkoumali jsme blízké bunkry – samozřejmě, že jen zvenku a vyrazili na vyhlídku zde nad Deštnou.  Zbytek odpoledne jsme strávili na hřišti. K večeři jsme měli rizoto a poté jsme se přesunuli ven, abychom zhlédli osm pohádek a po pohádkách do sprchy a hurá do postýlek, abychom byli plní energie na následující týden.

SOBOTA 15.7.2023
Už od brzkého rána nás hřálo sluníčko, a tak jsme hned po snídani vyběhli ven na hřiště.  Dopoledne jsme hráli turnaj ve vybíjené a zkusili si, jaké je to být Esmeraldou a chodit poslepu.
K obědu jsme měli frankfurtskou polévku a Honzíkovy buchty (teda spíše buchty paní Dáši). Během poledního klidu jsme odpočívali ve stínu svých pokojů a zbytek horkého odpoledne jsme strávili u zdejšího potoka, abychom se trochu zchladili. K večeru jsme spolu s Asterixem a Obelixem soutěžili na naší táborové olympiádě a samozřejmě nemohl chybět ani závod vozatajů.
Večer se konala soutěž Miss-Missák tábora, u které jsme se velmi pobavili.
Kolem 22.hodiny jsem začali děti vytahovat z postýlek na noční hru - Krotitelé duchů. Převážná vetšina dětí se z trasy vracela s úsměvem na tváři.

PÁTEK 14.7.2023
Probudili jsme se do krásného rána a s nacpanými bříšky jsme se těšili na první dopolední program, kterým byla celotáborovka Avatar. Každý tým dostal indicii, aby našel svého ikrana, dovedl ho do tábora, kde se o něho musel postarat, aby jim neuletěl zpět.
Po svačině jsme se sešli v oddílech a každý tým se věnoval své aktivitě.  K obědu jsme měli nepřekonatelnou rajskou, protože většina dětí si byla v kuchyni pro přídavek.
Odpoledne jsme se vydali po stopách pirátů. Týmy dostaly mapy okolí, kde bylo zakresleno osm stanovišť, které musely navštívit a splnit úkoly. Za každý splněný úkol tým dostal indicii, který je dovedl k pokladu. Po svačině jsme se dali do nacvičování vystoupení na večer, protože byl na programu Talent tábora. Zhlédli jsme několik vystoupení a krásně jsme se pobavili.

ČTVRTEK 13.7.2023
Dnešní ráno nebylo úplně slunečné, a proto jsme první program zvolili kroužky. Táborníci si mohli vybrat mezi skládáním origami, čtenářským, zkrášlovacím a hudebním. Po kroužcích a svačině jsme vyběhli ven na hřiště, kde jsme hráli námi oblíbené míčové hry. K obědu jsme si pochutnali na vepřovém na paprice. Po odpoledním klidu jsme se přesunuli na závodní okruh Formule 1. Týmy si musely vyrobit svá vozítka z krabic a zvolit originální design.  Po vyhodnocení o nejvěrohodnější formuli jsme se vydali na závodní okruh, abychom změřili síly s ostatními závodníky. Byl to velmi napínavý boj plný napětí, potu a touze po výhře.  Po tomto souboji jsme měli osobní klid venku. Někdo si hrál na hřišti, jiní hráli deskovky nebo se povídalo. K večeři byly hranolky a hamburger. Po večeři jsme se rozezpívali při karaoke a večer zakončili diskotékou.

STŘEDA 12.7.2023

Probudili jsme se do deštivého rána. Po snídani a nezbytné ranní hygieně a úklidu svých pokojíků jsme se sešli ve společenské místnosti, kde proběhlo první táborové kino. Zhlédli jsme Shreka.  Zbytek dopoledne jsme trávili ve svých týmech a tvořili denní zprávy.  K obědu jsme měli vynikající vepřo – knedlo – zelo.  Odpočinuli jsme si při poledním klidu, abychom nabrali dostatek sil na odpolední výšlap na Masarykovu chatu. Cesta proběhla za nelibého hlasu dětí, že ten kopec je moc vysoký a že je bolí nožičky :) Na chatě jsme si koupili nanuka nebo nějaký jiný mls, udělali pár fotek a vyrazili zpět do tábora. Po příchodu jsme si chvíli odpočinuli a hned běželi ven na hřiště. K večeři jsme měli zapečené těstoviny. A nyní děti tancují na první táborové diskotéce.

ÚTERÝ 11.7.2023

Den začal rozcvičkou, poté se každý z nás nasnídal podle svého výběru.
Dopoledne jsme si připravili scénku zpráv z předešlého dne. Když jsme dokončili naše scénky začal oddílový program. Každý oddíl měl jiný, někdo šel na procházku a někdo zase hrál vybíjenou. Záleželo na vedoucím. K obědu jsme snědli výborné buchtičky se šodó.
Po polední pauze jsme hráli celotáborovou hru. První z nich byla “Shrekova bažina“. Museli jsme zmapovat Shrekovu bažinu a najít všechny ukryté pohádkové postavy.  Cestu nám znepříjemňoval lord F. Druhá hra byla “Záchrana Fiony“ z hradu, který chránil osmihlavý drak v podání naších vedoucích.
Po této vyčerpávající hře jsme naplnili svá bříška rizotem.
Jako večerní program jsme prezentovali naše připravené scénky, potom následovala “Partička“ a na závěr byla diskotéka.

PONDĚLÍ 10.7.2023
Po probuzení jsme se protáhli na rozcvičce a šli na snídani. Tam nám Anička sdělila, jak bude probíhat dnešní den. Když jsme se snídaní byli hotovi, odešli jsem na pokoj si uklidit svůj svinčík. Od devíti hodin až po oběd jsme se seznamovali se svými oddíly, polovinu času uvnitř, protože venku se přehnal krátký déšť.
Po obědě a odpolední pauze bylo na programu rozdělení do týmů, vymýšlení zvučných názvů naší skupiny, skládání zastrašujících pokřiků a tvoření loga naší společnosti. O půl čtvrté zase začalo pršet, tak jsme čas uvnitř využili k dělání táborových triček.
K večeři jsme zdlábli sekanou s bramborovou kaší, a potom nás čekal filmový kvíz a první získané body do celotáborovky.

Zpět

Cookies

Cookies jsou malé datové soubory, které internetové stránky ukládají na Váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy si tyto stránky začnete prohlížet. Tyto soubory jsou při návratu na webovou stránku pomocí prohlížeče odeslány zpět na servery. S pomocí cookies má webová stránka informace o předchozích aktivitách uživatelů.

Pomocí vašeho prohlížeče můžete spravovat vaše cookies. Vždy máte možnost již uložené cookies smazat. Dále v závislosti na vašem prohlížeči je možné omezit využívání cookies pro konkrétní webovou stránku, omezit jejich ukládání či nastavit nucené smazání všech cookies po uzavření prohlížeče.

Technické

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Z tohoto důvodu nepožadujeme Váš souhlas s jejich využitím. Technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány.