Tábor Zemská Brána

10.07.2019

Pátek 19.7.2019
Už od brzkých hodin v táboře planovala dvojí nálada. Někteří táborníci se těšili domů a někteří by si tábor ještě prodloužili. Celé dopoledne jsem uklízeli a balili. Před obědem jsme ještě trénovali táborovou písničku. K obědu jsme měli kuřecí řízek a brambory. Pak už nezbývalo nic jiného než zamávat hotelu Zemská Brána a odjet za rodiči.

Čtvrtek 18.7. 2019
Po snídani jsme se dali do psaní posledního vydání táborových novin. Po svačině jsem se vydali na hřiště zahrát si táborníky oblíbenou hru ,,Boj o vlajku". K obědu jsme měli španělský ptáček s rýží. Po odpoledním odpočinku nás čekala poslední etapa celotáborové hry. Detektiv Sherlock Holmes vypátral tajný trezor, avšak k jeho otevření potřeboval heslo. Každá detektivní kancelář dostala popis pachatele, kterého musela najít ve vesnici, zajmout ho a získat od něj klíč od schránky, kde mělo být schované heslo k trezoru. Táborníci ukázali, jak jsou skvělí detektivové, protože dokázali najít pachatele, zajmout je, dovést do tábora, získat od nich klíček, najít schovanou schránku s heslem k trezoru, dešifrovat heslo a otevřít trezor. V trezoru se nacházel měsíční kámen, který pachatelé ukradli Leničce na začátku tábora. Další detektivní případ byl vyřešen. Před večeří bylo vyhlášení výsledků celotáborové hry. Vítězem se stala detektivní kancelář B, avšak drobnými cenami byli odměněni všichni táborníci. Po večeři jsme nastal ,,čas zúčtování". Každý účastník si nalepil na dveře papír se svým jménem, na který mu mohli ostatní účastníci napsat něco hezkého nebo se jen podepsat jako památku na tábor. Večer patřil diskotéce, která byla prodloužena přes večerku.

Středa 17.7. 2019
Již jako tradičně jsme se hned po snídani dali do psaní táborových novin.  Po dopolední svačině si táborníci mohli vybrat, jestli budou hrát deskové hry a nebo budou hrát míčové hry venku na hřišti. K obědu nás potěšilo kuřecí maso na kari s opečenými brambory. Mezitím si pro nás vedoucí připravili celotáborovou hru, která nás zabavila až do večeře. Cílem odpolední hry bylo identifikovat zadaná místa a odpovědět na otázky a tajenky, které byly rozmístěny v okolí penzionu. Při plnění těchto úkolů jsme museli být vynalézaví, ostražití a všímat si okolí a detailů, tak aby nás neviděli místní detektivové. Před večeří jsme si ještě zatancovali táborový tanec a učili se táborovou písničku. Po večeři - zapečené těstoviny - jsme se zaposlouchali do známých českých i zahraničních písniček a v rytmu karaoke jsme prozpívali část večera. Jelikož byli táborníci skvělí a chtěli si k hudbě i zatančit, na závěr byla krátká diskotéka.

Úterý 16.7. 2019
Dnes se nám konečně vyjasnilo, a tak jsme chytili příležitost za pačesy a hned ráno, po již tradičním psaní novin, jsme vyrazili na čerstvý vzduch. Během dopoledne jsme zvládli lehčí tůrku plnou lehkých ale i záludných úkolů pro chytré hlavičky. Po splnění posledního úkolu u "Čapího hnízda" na dětském hřišti, děti dostaly za odměnu možnost nakoupit si v místním konzumu. Jakmile měly všechny děti batůžky plné lehkého občerstvení, vytáhly jsme je na fotbalové hřiště. Tam se kolektivně rozhodlo, že se zahrají Buldoci. Během návratu na hotel jsme se však všichni zotavili, a byli po poledním klidu připraveni na odpolední program, během kterého jsme se podívali na Zemskou bránu a Pašeráckou lávku, kde se pár otužilých jednotlivců i smočilo. Setkali jsme se taky Ditou, českou detektivkou z Bartošovic, která našim kancelářím rozdala úkoly, se kterými si ona sama nedokázala poradit, ale naše skupiny to však zvládly hravě. Cestou zpět jsme se stavili na zmrzku a kofolu na přilehlé chatě, a táborníci poté posbírali klacíky, klacky a zřídka i klády na večerní táborák. Zasedli jsme k němu popovídali si, povečeřeli jsme slané i sladké, a na konec toho všeho přišel čas i na zpěv.
Tobík

Pondělí 15.7. 2019
Na dopolední program byly naplánovány kroužky. Lukáš s Aničkou si naplánovali jako svůj kroužek skládání origamů. Vojta měl jako vždy skvělý nápad. Vymyslel si hru na důvěru, při které si účastníci sdělovali svá nejtajnější tajemství týkající se převážně tábora. A jako poslední kroužek byly deskové hry, těch se ujali sir Tom a Tobík. Na deskové hry se přihlásilo nejvíce táborníků, ať už kvůli tomu, že mají rádi deskové hry nebo si za těch 8 dnů stihli natolik oblíbit tyto dva praktikanty, že už si to vybrali jen kvůli nim. Jako odpolední program vymyslela Anička pěší výlet na Zemskou Bránu. Táborníci se již psychicky i fyzicky připravovali na dlouhý a náročný výlet,ale bohužel kvůli nepříznivému počasí v Bartošovicích, nakonec vedení tábora celý výlet zrušilo. Místo toho, skvělí vedoucí a praktikanti, vymysleli náhradní program. Nenapadlo je nic lepšího, než pustit film. Celý den byl zakončen tím, že si každý táborník vylosoval kartičku, na které byla napsána postava, kterou následně musel táborník zahrát společně s jeho detektivní kanceláří v jejich scénce, kterou vymysleli.
(Přepsáno z táborových novin - Jahoda news)

Neděle 14.7. 2019
Nedělní ráno nás bohužel přivítalo zataženou oblohou, ale nás to neodradilo od další činnosti. Dopoledne jsme se tradičně sešli ve svých redakcích, abychom pokračovali ve psaní novin. Po svačině jsem vyrazili na hřiště se svými oddílovými vedoucími a praktikanty, kteří si pro nás připravili spousty zábavných her.  K obědu nás paní kuchařka pohostila vepřovými výpečky se zelím a knedlíkem. Po poledním klidu jsme vyrazili ven na hřiště, kde byla připravena další část celotáborové hry. Sherlock Holmes vyslechl 40 obyvatel Bartošovic a naši detektivové měli usvědčit Big Bosse = komplice hledaného pachatele.  Po svačině jsme se dali do příprav na večer, kdy byl naplánován Talent tábora. Shlédli jsme a ohodnotili spousty kreativních představení našich táborníků.

Sobota 13.7. 2019
Ráno jsme si přispali a hned jsme šli na snídani. Po ranní hygieně a úklidu pokojů jsme se pustili do tvoření táborových novin. Po svačině jsme se věnovali oddílovým programům, které vedli praktikanti pod dohledem svých vedoucích. Po obědě - rajská omáčka s těstovinou, jsme si odpočinuli, abychom nabrali sílu na celotáborovou hru. Cílem celotáborové hry bylo vyluštit tajenku, která nás dovedla k další indicii, kde se skrývá pachatel.  Jednotlivé skupiny musely obejít  vyznačenou trasu, kde hledaly zašifrované řádky tajenky. Po svačině jsme se pobavili při hře Na náhodu. Cílem této hry bylo projít jednotivá stanoviště a překonat náhodu na těchto stanovištích (vytahování nejdelší špejle, panna a orel na minci, kámen - nůžky - papír, přebíjení karet, vytahování barevných bonbonů z klobouku, roztáčení střelky a nakonec házení kostkou). K večeři jsme měli pečené kuřecí stehýnko s bramborem. Po večeři se celý tábor sešel ve společenské místnosti, kde nás čekala hra ,, Máš minutu".

Pátek 12. 7. 2019
Probudili jsme se do deštivého rána a na všech byla vidět únava. Tudíž jsme změnili program na tzv. ,,Hajánky", kdy děti odpočívaly u pohádky Pan Včelka. Po pohádce se detektivní kanceláře daly do psaní svých novin, opět vzniklo spousty krásných článků,  křížovek a obrázků. Poobědvali jsme kuřecí plátek se sýrem a s pečenými brambory. Odpoledne čekala detektivy celotáborová hra. Z důvodu nepřízně počasí jsme museli být stále v budově. Pustili jsme se do luštění a vytváření šifer. Děti se naučily nebo si osvěžily tyto šifry - morseovka, polský kříž, mobilní šifra a obrácená abeceda. Ve zbylém čase, který jsme měli do večeře, jsem zpívali u kytary. K večeři nám paní kuchařka připravila střapačky se zelím a uzeným. Během večeře přestalo pršet, tak jsme honem utíkali ven, užít si her na hrišti. Večer jsme se vyřádili na česko-slovenské diskotéce.

Čtvrtek 11.7. 2019
Ranní probuzení, rozcvička, hygiena a snídaně, to jsou činnosti, které absolvujeme každé ráno. První dopolední činností byla tvorba táborových novin, vzniklo spousty úžasných článků. Po svačině nás čekaly kroužky. Tentokrát byly na výběr tyto kroužky - hry v lese, zpívání u kytary a vytváření komiksů.  Po výtečném segedínu s HK jsme si odpočinuli na pokojích a vydali se do lesa na celotáborovou hru. Cílem hry bylo v lesním porostu nejdříve postavit nedobytný sejf a poté najít stopy neznámých pachatelů a doběhnout s nimi do jejich detektivních kanceláří. Nebylo to úplně jednoduché, jelikož stop bylo mnoho,vždy byla potřeba levá a pravá a ještě ke všemu stály týmům v cestě zlí mafiáni a o stopy je okrádali. Následovaly oddílové programy, které byly rozmanité jako vždy. Nejmladší táborníci hráli míčové hry na hřišti, ti starší ochutnávali desítky různých jedlých "pochutin" a hádali poslepu jejich názvy. Kdo chtěl, mohl vymýšlet taktiky na další díly CTH. Večerním programem byla oblíbená Partička. Jooooo! Tak moc se všichni těšili a tak moooc se to povedlo! Přijeli Geňa (Tobík), Sucháč (Tomík S.), Igor (Tomík K.) a neznámý host (Kačka D.) a připravili si pro nás spousty nezapomenutelných scének a her.

Středa 10.7. 2019
Po probuzení a snídani se naši táborníci opět věnovali svým novinovým článkům. Po dopolední svačině jsme se rozdělili na jednotlivé oddíly, které si mohly následující čas využít dle svého.  Hrály se míčové hry, na schovávanou, někdo šel na procházku do okolí. Po obědě - kaše a karbenátek - a poledním klidu jsem se vydali dle získaných pokynů z tajné zprávy na místo setkání. Místem setkání mělo být místní fotbalové hřiště, kam jsem se za naším anonymem společně vypravili.  Zahalený, neznámý člověk už netrpělivě čekal na náš příchod. Aby nám mohl předat další informace k případu a možnost doplnit zásoby pro další pátrání, tak detektivové museli složit několik jeho zkoušek.  Za splnění dostali detektivové informace o pachateli.  Také postupně navštívili místní obchůdek a chráněnou dílnu Kopeček. Po večeři nás čeká kvízová hra s názvem Chytré hlavičky.

Úterý 9.7. 2019
První naší ranní činností bylo psaní příspěvků do novin, které si vytváří každá detektivní kancelář.  Po svačině jsem vyrazili se svými oddílovými vedoucími ven a věnovali se programu, který vymysleli.  Po obědě - svíčková - jsme si odpočinuli a navštívíl Sherlock Holmes se svým věrným přítelem dr. Watsonem, aby s námi probrali detaily našeho vyšetřování a pomohli nám pokračovat. Přinesli nám zašifrovaný text. Úkolem detektivů  bylo daný text přepsat do svých zápisníků, a poté ještě hledat nápovědu k rozluštění. Po celotáborové hře jsme se věnovali kroužkům. Táborníci si mohli vybrat z boje o vlajku, z hudebního kroužku a výtvarného, kde skládali hvězdy z čajových sáčků. Večer nás čekalo oblíbené táborové kino.

Pondělí 8.7. 2019
První noc jsem zvládli na výbornou. Po vynikající snídani jsem se vrhli do zakládání svých detektivních kanceláří.  Každá skupina si musela vymyslet svůj název pro svoji kancelář, vyrobit si logo, vymyslet pokřik a vytvořit si průkazky detektivů. Tato činnost nám dala na celé dopoledne.  K obědu jsem měli maso na kmíně s těstovinami. Odpoledne nás čekala další část celotáborové hry. Objevili jsem mapu Bartošovic s označenými místy. Naše detektivové se na tato místa museli vydat a najít předměty,které měla přepadená žena v kabelce. Během celého dne také probíhalo batikování triček.  Večer patřil tanci - hráli jsem taneční soutěže - protancovávali jsem pod tyčí, hráli jsme židličkovanou, tančili s balónky a mezi balónky a nakonec jsem se naučili táborový tanec.

Neděle 7.7. 2019
Jupíí, jsme tu. Cesta do penzionu proběhla v naprostém pořádku, ubytovali jsem se a šli jsme na večeři, kde jsme si pochutnali na rizotu.  Večer byly na programu seznamovací hry  a diskotéka. Táborníci se bavili, avšak jejich zábavu přerušil zděšený výkřik z dolního patra. Začala úvodní scénka do celotáborové hry.  V dolním patře jsme našli dámu v bezvědomí, která se probouzela z omráčení. Hledali jsme pomoc a na blízku byl dr. Watson se svým věrným přítelem Sherlockem Holmesem. Omámená dáma přišla o celý drahocenný obsah své kabelky. Netušila, co se stalo, ani kdo ji přepadl. A to budou naši táborníci vyšetřovat.  Po úvodní scénce jsme se rozdělili do jednotlivých týmů = detektivních kanceláří, ve kterých budem řešit všechny záhady Bartošovic.

Zpět

Cookies

Cookies jsou malé datové soubory, které internetové stránky ukládají na Váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy si tyto stránky začnete prohlížet. Tyto soubory jsou při návratu na webovou stránku pomocí prohlížeče odeslány zpět na servery. S pomocí cookies má webová stránka informace o předchozích aktivitách uživatelů.

Pomocí vašeho prohlížeče můžete spravovat vaše cookies. Vždy máte možnost již uložené cookies smazat. Dále v závislosti na vašem prohlížeči je možné omezit využívání cookies pro konkrétní webovou stránku, omezit jejich ukládání či nastavit nucené smazání všech cookies po uzavření prohlížeče.

Technické

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Z tohoto důvodu nepožadujeme Váš souhlas s jejich využitím. Technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány.